خرید خانه پیش فروش

20آبان 1400
0 نظر
مزایای پیش فروش خانه

همه آنچه که باید در مورد خانه های پیش فروش بدانید

در شرایط اقتصادی کنونی جامعه که قیمت‌ها روزانه در حال افزایش می‌باشند، توانایی خرید افراد بطور چشم گیری کاهش پیدا کرده است. در وضعیتی که افراد در تهیه‌ی مایحتاج روازنه‌ی زندگی خود دچار مشکل می‌شوند، خرید وسیله‌های لازم و بزرگی مانند ماشین و خانه تبدیل به رویا شده است. به دلیل وجود اینگونه شرایط، افراد به دنبال راه حلی برای جلوگیری از این مشکلات هستند.

به عنوان مثال با توجه به اینکه قسمت مسکن روز به روز در حال افزایش است، افراد به جای اینکه خانه‌هایی آماده بخرند، به خرید منازل پیش فروش روی آورده‌اند. در پیش فروش خانه‌های مسکونی شما مجبور نیستید که تمامی پول را در ابتدای خرید بپردازید. بلکه می‌توانید با توجه به قراردادی که نوشته می‌شود، پرداخت را در طی تکمیل شدن خانه انجام دهید. خرید پیش فروش منزل، از جمله اقداماتی است که افراد می‌توانند با مشکلات کمتر و قیمت مناسب‌تری صاحب خانه شوند.

پیش فروش چیست و چگونه انجام می‌گیرد؟

واژه‌ی پیش فروش برای اغلب وسیله‌ها به کار برده شده و مختص ساختمان و یا خانه‌های مسکونی نمی‌باشد. در حالت کلی واژه‌ی پیش فروش به معنی خرید قبل از کامل شده وسیله و یا مکان می‌باشد. در زمینه‌ی ساختمان سازی نیز پیش فروش خانه، به خرید خانه‌های نیمه کاره و تکمیل نشده می‌گویند.

برخی از سازندگان و فعالان در زمینه‌ی ساختمان سازی، برخی اوقات تصمیم می‌گیرند که ساختمان‌های تکمیل نشده‌ی خود را زودتر از موعد مقرر به فروش برسانند. در این بین افراد هم می‌توانند در صورت نداشتن پول کافی برای خرید آپارتمان حاضری، روی به خرید خانه‌های پیش فروش آورده و با این کار به راحتی صاحب خانه‌ی مورد علاقه‌ی خود شوند.

پیش فروش خانه تبریز

قوانین پیش فروش خانه‌های مسکونی

پیش فروش آپارتمان دارای قوانین و قواعدی می‌باشد که در سال 1389 در 25 ماده و چهار تبصره در مجلس شورای اسلامی تصویب شد. در این قانون تصویب شده، تمامی نکات و قوانینی که باید در قرارداد پیش فروش خانه رعایت شوند، گفته شده است. افراد باید در هنگام خرید خانه‌های پیش فروش شده تمامی این قوانین را مطالعه کرده و در قرارداد بنویسند تا از ایجاد هر گونه مشکل جلوگیری شود. برخی از قوانین مهم و عامیانه‌ی پیش فروش آپارتمان عبارتند از:

برای انتشار آگهی‌های پیش فروش آپارتمان باید از مراجع قانونی مجوز گرفته و افراد فقط پس از صدور مجوز، می‌توانند اقدام به تبلیغ ملک‌های پیش فروش کنند.

تمامی اسناد و قرار دادهای بین طرفین باید در دفاتر ثبت اسناد رسمی نوشته و ثبت شوند.

مشاورین املاک تنها می‌توانند واسطه‌ای بین خریدار و فروشنده باشند. اگر بخواهند اقدام به تنظیم سند و یا قرارداد کنند، طبق قانون جرم محسوب می‌شود.

در هنگام نوشتن پیش فروش خانه چه نکاتی باید در آن درج شود؟

یکی از مهم‌ترین قوانین پیش فروش آپارتمان این است که تمامی مراحل و قراردادها در دفاتر ثبت اسناد رسمی انجام گیرند. هر گونه قراردادی که بین طرفین معامله انجام می‌گیرد اگر بصورت دستی نوشته شوند، نامعتبر بوده و در صورت وجود مشکل، کاغذ نوشته شده هیچ گونه کمکی به طرفین معامله نخواهد کرد.

در متن قرارداد باید تمام مشخصات ملک و ساختمان پیش فروش شده درج شود. مشخصاتی مانند متراژ، آدرس دقیق، طبقه‌ی آپارتمان، تعداد اتاقها و … همگی از جمله مشخصاتی هستند که وجودشان در قرار داد الزامی می‌باشد.

در متن قرار داد و سند تنظیم شده، باید تمامی مشخصات دو طرف معامله یعنی خریدار و فروشنده با جزئیات دقیق نوشته شود. توجه داشته باشید که حتماً در هنگام نوشتن قرار داد طرفین معامله مدارک شناسایی به همراه داشته و مشخصات از روی آن نوشته شود.

یکی از موارد مهم و اصلی در نوشتن قرار داد، تعیین زمان تحویل ملک پیش فروش شده می‌باشد. یکی از بندهای اصلی قرار دادهای خرید خانه  پیش فروش، زمان تحویل می‌باشد که باید بصورت دقیق نوشته شود. توجه داشته باشید که اگر شخص فروشنده نتواند آپارتمان را در موعد مقرر تحویل دهد، خریدار می‌تواند ادعای خسارت کند.

شریط پرداخت هزینه‌ی خانه‌های پیش فروش با منازل مسکونی آماده متفاوت بوده و باید قبل از خرید حتماً طرفین درباره‌ی آن به توافق برسند. در هنگام نوشتن قرار داد نیز باید تمامی شرایط پرداخت و پیش پرداخت بابت پیش فروش ملک درج شود.

خرید خانه پیش فروش

مزایای پیش فروش خانه

مسلماً پیش فروش آپارتمان دارای مزایای خوبی است که همواره افراد به انجام آن ترغیب می‌شوند. پیش فروش نیز مانند تمامی معاملات دیگر بین دو طرف انجام شده و باید برای هر دو سود و منفعتی داشته باشد. برای اینکه بیشتر با مزایای این اقدام آشنا شوید، به بررسی مزایای پیش فروش خانه برای دو طرف معامله یعنی خریدار و فروشنده می‌پردازیم.

مزایای پیش فروش خانه برای سازندگان و فروشندگان ملک

خرید خانه‌های پیش فروش شده تنها به نفع خریداران نبوده و در این اقدام سازندگان نیز منافعی دارند. گاهی اوقات پیش می‌آید که سازندگان و یا پیمانکاران به دلیل ایجاد مشکلات مختلف، سرمایه‌‌ی کافی برای ادامه‌ی ساخت پروژه را ندارند. در این شرایط بهترین راه حل فروش خانه‌های نیمه کاره و تامین سرمایه‌ی لازم برای ادامه و کامل کردن ساختمان می‌باشد.

مزایا و فواید خانه‌های پیش فروش برای خریداران

خانه‌های پیش فروش به دلیل اینکه هنوز کامل نشده اند، نسبت به خانه‌های آماده دارای قیمت کمتری می‌باشند.

توجه کنید که اگر نسبت به خرید اینگونه ملک‌ها اقدام کنید، می‌توانید با مشورت سازنده، تغییراتی را در داخل خانه اعمال کرده و بنا بر سلیقه‌ی شخصی خود آن را بسازید.

وقتی ملک و یا آپارتمان حاضری را خریداری می‌کنید، از مواد و مصالحی که در آن بکار رفته و میزان مقاوم بودن آن اطلاعی ندارید ولی در خانه‌های پیش فروش این‌گونه نبوده و شما می‌توانید از ابتدا تا انتهای پروژه بر نحوه‌ی انجام آن نظارت کنید بدون آنکه برایتان زحمتی داشته باشد.

خانه‌های پیش فروش علاوه بر اینکه قیمت پایینی دارند، نحوه‌ی پرداخت هزینه‌ی آن نیز متفاوت و خیلی مناسب می‌باشد. شما می‌توانید تا زمان اتمام ساخت ملک، بنا بر توافقی که با سازنده کرده‌اید، کارهای پرداخت را بصورت اقساطی انجام دهید.

پیام بگذارید