نحوه چیدمان منزل پس از خرید خانه جدید

21آذر 1400
1 دیدگاه
چیدمان منزل

خرید یک خانه جدید و نقل مکان به آن جا، یکی از اقدامات لذت بخش برای هر فرد می‌باشد. چرا که هر شخص نقل مکان به یک خانه جدید را دوست داشته و همواره به فکر چیدمان آن با وسیله‌های جدید و قدیمی می‌باشد. اما هنگامی که دانش کافی در زمینه‌ی نحوه چیدمان دکوراسیون داخلی نداشته باشید، رفتن به یک منزل جدید با وسیله‌های نو، ممکن است کمی ناراحت کننده و دردسر ساز باشد. پس بهتر است که با داشتن اطلاعات کافی در این زمینه، همواره سعی کنید دکوراسیون داخلی منزل خود را به نحوی انتخاب کنید که منعکس کننده‌ی احساسات و علاقه مندی‌های شما باشد چرا که با این کار همواره می‌توانید از نشستن در خانه خود لذت ببرید.

نحوه چیدمان منزل جدید

داشتن منزلی با چیدمان و دکوراسیون داخلی زیبا، خانه‌ای که خرید‌ه‌اید را جذاب‌تر میکند . در صورت چیدمان اصولی، می‌توانید تا چند سال از همان دکوراسیون استفاده کنید. برای اینکه بتوانید منزل جدید خود را با لوازم دکوراسیون داخلی منزل قدیمی خود بچینید، کار کمی سخت خواهد بود.چرا که این وسایل را متناسب با یک خانه دیگر خریداری کرده‌اید. اما نگران نباشید چرا که اغلب وسیله‌ها را می‌توانید برای هر خانه‌ای استفاده کرده و شاید تنها مشکلی که پیش آید، اندازه و ابعاد برخی وسیله‌ها خواهد بود که می‌توانید با فروش آن، وسیله‌ی جدید و مناسبی را خریداری کنید.

اصول چیدمان منزل جدید

یکی از نکات مهم در خصوص نحوه ی چیدمان منزل جدید، این است که به هیچ عنوان در خرید وسیله های لازم و چیدمان آن عجله نکنید. سعی کنید با فکری آسوده و قدم به قدم این کار را انجام دهید. اگر نتوانید مانع از هیجانات بیش از حد خود شوید، در نهایت با تعداد زیادی از وسیله‌هایی با رنگ‌ها و طرح‌های متفاوت مواجه خواهید شد. که به هیچ عنوان خوشایند به نظر نمی‌رسند. پس در ابتدا با آرامش خاطر سبک مورد علاقه خود را انتخاب کرده و سپس با توجه به اصول و قوانین آن سبک، نسبت به خرید لوازم منزل اقدام کنید. برای اینکه در مدت زمان کم چیدمان خوبی داشته باشید، با ما همراه باشید تا به بررسی نکات مهم در مورد اصول چیدمان منزل بپردازیم.

چیدمان وسایل منزل

وسیله های به درد نخور را دور بیندازید

پس از اینکه وسایل منزل را جابه جا کرده و در خانه‌ی جدید قرار دادید، وقت آن رسیده است که شروع  به چیدمان آن‌ها کنید. بهتر است که در ابتدا از وسیله‌های مهم و ضروری شروع کرده و لوازم به درد نخور را دور بیندازید. به عنوان ‌مثال در بین لوازم آشپزخانه وسیله‌هایی مانند یخچال، لوازم برقی، ظروف غذا خوری و …. از جمله مهم‌ترین وسیله‌ها هستند که باید در ابتدا جداسازی شده و چیده شوند. در کنار آن‌ها باید از شر لوازم و ظروفی که دیگر کاربرد ندارند، خلاص شده و دور بیندازید. اگر قصد خرید لوازم جدید برای منزل خود دارید، سعی کنید در ابتدا وسیله‌های مهم و اصلی را خریداری کرده و در هنگام‌ شروع چیدمان نیز از آن‌ها شروع کنید.

چیدمان منزل را از مکان های مهم مانند پذیرایی شروع کنید

نقاطی از خانه مانند پذیرایی و آشپزخانه از جمله مهم‌ترین قسمت‌های منزل بوده و همواره استفاده زیادی از آن‌ها می‌شود. در هنگام چیدمان منزل جدید نیز بهتر است که از این دو مکان شروع کرده و در ابتدا وسیله‌های اصلی مانند مبلمان، تلویزیون، میزها و … را که قرار است در پذیرایی قرار دهید، بچینید. پس از اینکه چیدمان آشپزخانه و پذیرایی تمام شد، قسمت سخت چیدمان تمام شده و پس از آن می‌توانید با آرامش خاطر به چیدمان وسیله‌های کوچک بپردازید.

نحوه چیدمان مبلمان در منزل جدید

به جرات می‌توان گفت جزء مبلمان وسیله‌های مهم منزل می‌باشند .که باید در چیدمان آن‌ها دقت زیادی به خرج دهید. اگر قصد خرید مبل‌های تازه برای منزل جدید خود دارید، بهتر است در ابتدا سبک مناسبی را انتخاب کنید. سپس بر اساس شکل و ابعاد پذیرایی خود، به چیدمان آن‌ها بپردازید. اما اگر تصمیم به استفاده از مبل‌های قدیمی خود را دارید، باید در ابتدا فضای پذیرایی را به خوبی آنالیز کنید. برای اینکه بتوانید مبل‌های قدیمی‌تان را به خوبی در منزل جدید بچینید، باید در ابتدا نقاط کانونی پذیرایی را مشخص کنید. به عنوان مثال پنجره‌ها و یا دیوار بزرگی که با کاغذ دیواری تزیین شده است، می‌توانند گزینه‌های خوبی برای انتخاب نقاط کانونی باشند. سعی کنید مبلمان خود را در کنار پنجره‌های بزرگ ‌و اصلی پذیرایی قرار داده و تلویزیون را نیز در نقطه مقابل آن قرار دهید.

یکی دیگر از نکات مهم در نحوه‌ی چیدمان مبل در منزل، توجه به شکل پذیرایی می‌باشد. اگر فضای پذیرایی شما مربعی و بزرگ می‌باشد، می‌توانید به راحتی مبلمان خود را به شکل دایره‌ای بچینید اما اگر پذیرایی مستطیل شکلی دارید، توصیه می‌شود مبل‌ها را به صورت روبرو با یکدیگر قرار دهید.

وسیله های کوچک را آخر از جعبه بیرون بیاورید

در هنگام چیدمان منزل جدید توجه کنید که وسیله‌های کوچک و دست و پاگیر را آخر از همه از جعبه‌های خود بیرون آورده و در محل مناسب بچینید. چرا که این وسیله‌ها می‌توانند موجب شلوغی بیش از حد فضا شده و چیدمان منزل را دچار مشکل کنند.

پرده های اتاق ها را در آخر نصب کنید

پرده‌ها جز وسیله‌هایی هستند که در ابتدا کارایی زیادی ندارند و می‌توانید آن‌ها را پس از تکمیل چیدمان منزل نصب کنید. وسیله‌های اصلی منزل مانند لوازم سرمایشی، گرمایشی و وسیله‌های بزرگ به دلیل این که می‌توانند در طول روز برایتان کاربرد داشته باشند، باید در ابتدا در محل مناسب قرار بگیرند. اما به عنوان مثال پرده‌ها، تخت خواب، فرش و … از جمله وسیله‌هایی هستند که می‌توانید آخر از همه آن‌ها را بچینید.

1 دیدگاه

  1. محسن
    |پاسخ

    سایتتتون عالیه

پیام بگذارید